Vlog? Vlogger? Vlogging?

Vlog? Vlogger? Vlogging?

Marketing is fun, marketing is business, marketing is art, marketing is too important to be left to the marketing departement,…

Hoe dan ook, marketing is hot!

Nu ik als ondernemer mijn tocht naar succes aan het uitstippelen ben, is marketing een groot onderdeel van mijn businessplan.

Zonder marketing geen zichtbaarheid, zonder zichtbaarheid geen klanten, zonder klanten dus ook geen inkomsten.

Hoe pak ik dit aan? Welke stappen zet ik?

De laatste tijd heb ik al heel wat neergepend. Een visitekaartje check, LinkedIn en Facebookpagina ben ik vertrouwd mee, Instagram komt met babystapjes, sponsoring doen we ook, website ok, netwerken staat op het to do-lijstje, mond-aan-mond reclame yes!,…

Toen @Katcoroy in haar cursus voorstelde om video’s te maken was ik laaiend enthousiast! En toen sloop de onzekerheid erin… Een vlog? Een échte VLOG? Ik? Ik kan me geen emoji bedenken die kan uitdrukken wat toen door me heen ging. Ik ben erg geïnteresseerd in sociale media, ik blog regelmatig,… maar vloggen?!?, ik moet eerlijk toegeven dat ik daar weinig kaas van gegeten heb…  

Toen dacht ik bij mezelf… nou ja, wat is precies een vlog? Hoe begin ik eraan? Waar moet ik op letten? Dus ging ik op onderzoek uit. Mijn nichtje van 20 was mijn eerste hulplijn. Ik hoorde het al: ‘Maar Tante toch, weet jij dat nu nieeeeet…?!?’ Met wegdraaiende ogen en op een geeuwerige toon hielp ze me op weg.

Inspiratie voor mijn eerste vlog was dan ook voor de hand liggend: tips & tricks voor een vlog.

Mijn leidraad: video’s dienen luchtig maar toch interessant te zijn.

Mijn andere goede voornemens voor het maken van vlogs:

  1. Alleen topics met een unieke en originele insteek komen aan bod.
  2. Mezelf blijven en mijn persoonlijkheid laten zien.
  3. Geen onnodig dure woorden gebruiken.
  4. Content gebruiken die voor afwisseling zorgt.
  5. Mijn vlogs delen via socials en site.
  6. Content moet goede en leuke tips bevatten zodat ik jou misschien wel kan helpen.
  7. Er circuleren miljoenen vlogs op het net, dus ik probeer me zeker te onderscheiden.
  8. Kwaliteit is altijd beter dan kwantiteit.
  9. Ik sta open voor feedback en probeer hiervan te leren.
  10. Regelmatig vloggen staat op de planning.

Ziezo, bij deze heb ik alweer een kleine stap gezet op mijn pad naar een nieuwe uitdaging. Hopelijk kan ik jou via deze weg inspireren.

Groetjes,

Amy

PS: bekijk hier 10 Tips & Tricks om een vlog te maken


Lees ook:


Vlog? Vlogger? Vlogging?

Netwerken in een uniek kader

De voordelen van een groot netwerk zijn dat je waardevolle kennis kan opdoen van experten en niet alleen uit jouw vakgebied. Je creëert zo een brede kijk op het ondernemerschap en verruimt jouw horizon als het ware. Tot slot biedt netwerken ook professionele kansen en opportuniteiten.

Lees meer

Hoe stem jij met je klant af?

Als opdrachtgever kan het eng zijn om werk uit te besteden...

Lees meer

Ben jij een goede ViBS?

Ben jij een goede ViBS?

Lees meer

Is de klant koning?

Je bent net opgestart en daar dient de eerste klant zich aan. Yoohoo!

Lees meer

Als ViBS moet je alles weten en kunnen

Euh… nee. Maar toch denken veel virtuele assistenten en Virtual Business Supports dat...

Lees meer

Welke mindset zoekt een klant in een Virtual Business Support®?

Een ondernemer die beroep doet op een ViBS, doet dat meestal om zijn of haar zaak te doen groeien. Voor meer klanten, een grotere omzet of soms ook om meer vrijheid te creëren voor het gezin. Die ondernemer zoekt daarom iemand die zijn of haar bedrijf begrijpt en ook een ondernemersmindset heeft.

Lees meer

Kan ik als Virtual Business Support® best in bijberoep starten?

Stel: je hebt een job met een goed inkomen. En toch knaagt er iets. Je zou je eigen zaak willen opzetten, je eigen baas zijn om je eigen ideeën uit te werken en je eigen planning op te maken. Maar ja…

Lees meer

Hoe start jij op met een nieuwe klant?

Spannend! Een nieuwe klant heeft je benaderd en het is in kannen en kruiken. Je mag opstarten.

Lees meer

Workation

Als je 1 absoluut voordeel van het werken als ViBS zou mogen opnoemen...

Lees meer

Je diensten helder krijgen met de SOM7® methode

Wat een uitdaging kan zijn als je start als Virtual Business Support is het definiëren van je aanbod...

Lees meer

Enkele netwerktips

Krijg je bij het woord ‘netwerken’ spontaan rode vlekken op je armen en in je hals? Of sta je enthousiast te springen om eraan te beginnen? Zie je het als pure horror om jezelf te begeven in een zaal waar je niemand kent? Of kijk je ernaar uit om mensen te ontmoeten waar je mee kan kennismaken...

Lees meer

Je klant betaalt niet. Wat nu?

Het nadeel van werken met klanten die niet altijd even administratief aangelegd zijn, is dat ze ook niet altijd hun facturen tijdig betalen...

Lees meer

Hoe help jij je klant online zichtbaar te zijn?

Eén van de meest gevraagde diensten voor professionele ondersteuning binnen een bedrijf, is de vraag naar online zichtbaarheid...

Lees meer

Ben jij een klantenfluisteraar?

Bij een eerste afspraak met een potentiële klant, zal je vermoedelijk al even door diens website, social media en alle zichtbare kanalen gesnuffeld hebben...

Lees meer

Jouw droom bereiken in 5 stappen

Droom je ervan om zelfstandige te worden en van huis uit te werken maar weet je niet hoe? Hier zijn 5 stappen om je droom werkelijkheid te laten worden...

Lees meer

Mindshift bij de overstap van loondienst naar het zelfstandig statuut

Heb je jaren in loondienst gewerkt en waag je nu de sprong naar zelfstandigheid? Allereerst proficiat! Nu je je eigen baas wordt, zal je genieten van de vrijheid van het zelf ondernemen...

Lees meer

Hoe kies je een goede boekhouder?

Als zelfstandige ViBS ben je verantwoordelijk voor letterlijk alles in je eigen zaak. Ook voor jouw boekhouding,...

Lees meer

Hoe bouw je een vertrouwensrelatie op met je (eerste) klant?

Als ViBS krijg je van je opdrachtgever inkijk in het reilen en zeilen van zijn/haar bedrijf. Vaak krijg je toegang tot het klantenbestand,...

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x