Team

Amy Gille, oprichtster en trainster van de Academie voor ViBS

Geboren en getogen in Zaventem. Sportfanaat en sociaal geëngageerd. Zo kan je me in een notendop omschrijven. Op professioneel vlak werk ik jarenlang voor een plaatselijk gemeentebestuur. Daarnaast ondersteun ik, achter de schermen, op vrijwillige basis en met veel enthousiasme het bedrijf van mijn man. Na een routine-operatie die onverwachts complicaties met zich meebrengt, word ik wakker geschud. Ik besef dat het evenwicht tussen werk en privé vaak zoek is en dat ik iets moet ondernemen om de dromen die sluimeren nog waar te maken. Maar van ambtenaar naar ondernemer, kan het verschil nog groter?

De stap naar zelfstandige in hoofdberoep als praktische businesscoach wordt gezet en al snel kan ik de vraag van opdrachtgevers niet meer bijhouden. 

Maar ook de goesting naar lesgeven blijft knagen. Als kind van onderwijzers werd die met de paplepel ingegeven. Gedurende een aantal jaren geef ik met veel plezier les bij Syntra Brussel in de opleiding Sportmanager.

Wanneer ik zelf de stap zet naar een voltijds zelfstandig statuut als ViBS, vind ik tot mijn teleurstelling nergens een opleiding in België die me hierop kan voorbereiden. Ik beland in Nederland bij Petra Fehring in de Academie voor Virtueel Professionals. Een kwaliteitsvolle opleiding maar die natuurlijk vooral gericht is op de Nederlandse markt. Het idee rijst om in partnerschap met Petra een gelijkaardige opleiding in België aan te bieden. Zodat ook hier iedereen de kans krijgt om voor een job als Virtual Busienss Support® te kiezen.  Mensen die me kennen, weten dat het mijn hoger doel is in het leven om mensen te helpen. En zo ontstaat deze Academie voor ViBS. Met passie begeleid ik nu cursisten die van hun missie hun business willen maken. 

In mijn academie leer ik de cursisten hoe je in 10 weken succesvol kan starten als ViBS, gaande van opstartformaliteiten, boekhouding, juridische documenten tot marketing, communicatie en sales,... het totaalplaatje dus. 

Nu ben ik mijn eigen baas! Begonnen vanuit mijn passie, het heft in eigen handen genomen en nu geniet ik met volle teugen van vrijheid. Ik wens jou hetzelfde toe.


Teamleden

Petra Fehring, partner van de Academie voor ViBS 

Sinds 2008 ben ik zelfstandig ondernemer waarbij ik t/m 2013 (directie)secretaresses, management assistenten, (project)ondersteuners en administratief medewerkers in het bedrijfsleven heb gecoacht en getraind. Daarnaast heb ik diverse projecten uitgevoerd op het gebied van het herstructureren van bedrijfsprocessen.

In deze periode heb ik gemerkt hoe lastig het is om vanuit zelfstandig ondernemerschap zoveel verschillende taken zelf uit te voeren en te managen. Wat ondernemers nodig hebben is de ervaring en expertise van een support professional die taken uit handen kan nemen en hen kan ondersteunen bij de groei van hun bedrijf.

Ik volgde diverse trainingen over het ondernemerschap en paste dit succesvol in mijn eigen bedrijf toe. In 2012 specialiseerde ik me in Canada en de Verenigde Staten in het online ondernemen en ontving mijn certificatie als Online Business Manager. Met deze kennis onderzocht ik waar ondernemers behoefte aan hebben. Welke vragen in de markt leven zodat ik mijn aanbod hierop kon aanpassen. Uit dit onderzoek bleek dat ondernemers behoefte hebben aan ondersteuning in de brede zin.

Sindsdien help ik ambitieuze assistenten, secretaresses en ondersteuners om met succes een eigen bedrijf aan huis te bouwen. Met specifieke expertise op het gebied van zowel offline als online systemen en het managen van bedrijven, leer ik hen hoe ze ondernemers het beste kunnen ondersteunen in hun bedrijfsgroei.

Mijn ervaring en expertise deel ik nu met de Academie voor ViBS in België via o.a. de SOM  ® methode. Deze methode heb ik zelf ontwikkeld om operationele processen in een bedrijf in kaart te brengen. Zo kunnen deze processen gesystematiseerd en waar mogelijk geautomatiseerd worden. 

Virtual Assistant

Jurgen Duerinck, accountant

Als eigenaar van JDSF Accountancy & Tax BV.  werk ik vooral voor kmo’s, vrije beroepen en zelfstandigen. Ik ben gespecialiseerd in accountancy, fiscaal advies, financieel advies en juridische raad. 

Ik richtte JDSF op in 2004 en groeide uit naar een kantoor met 6 medewerkers en een 300-tal klanten.

BoekhouderDave Verbesselt, verzekeringsmakelaar

Ik ben in 2002 onmiddellijk als zelfstandig makelaar begonnen nadat ik afgestudeerd ben aan de Karel De Grote Hogeschool te Antwerpen in de richting Financiën en Verzekeringen.

Als geen ander weet ik hoe je als zelfstandige moet starten, je zaak vestigen en moet groeien.

Ik heb mijn ervaring opgedaan in een bestaand bankkantoor waar er weinig tot geen focus was op het verzekeringsgebied.

Al snel had ik door dat bank en verzekeringen hand in hand gaan en dat klanten graag alles onder één dak beheerd zien (one-stop-shop).

Jonge mensen die een woningkrediet afsluiten willen het juiste advies omtrent fiscaliteit, SSV, pensioensparen en willen dat hun investering (woning) correct verzekerd wordt.

Bij nv Goris hanteren we een persoonlijke aanpak t.o.v. onze klanten zodat ze de juiste klantenbeleving genieten doordat we alle expertise onder één kantoor kunnen aanbieden naar onze klanten (sparen, beleggen, kredieten en verzekeringen).

Ondertussen hebben we 3 kantoren met 18 medewerkers die elk hun eigen specialisatie hebben om onze klanten bij te staan in al hun vragen.

VerzekeringenJan Van hoof, jurist

Als advocaat aan de balie van Brussel, had ik een eigen advocatenkantoor en heb ik ruim 40 jaar ervaring in het vak. 

Sinds kort ben ik aan de slag als onafhankelijk jurist.

Ik ben gespecialiseerd in vennootschapsrecht, handels- en ondernemingsrecht.

Het ondernemingsrecht is een zeer complex rechtsgebied. Ervaren begeleiding is onmisbaar. Met een sluitend contract (afspraken die schriftelijk worden vastgelegd) vermijd je problemen achteraf.

Daarom lever ik deskundig advies, zorg ik voor begeleiding, voer ik onderhandelingen, steeds met parate kennis, ervaring en een scherp oog voor detail. Ik streef naar een pragmatische aanpak, bemiddel waar ik kan, maar procedeer waar nodig. 

Contact: jan.van.hoof@telenet.be

Jurist

Ellen Neyens, marketing & communication manager 

Ik merkte al van kindsbeen af dat ik een grote interesse had in communicatietrends en multimediale campagnes. 

Ik behaalde mijn bachelor Marketing en ging daarna meteen aan de slag als marketing assistent. Al snel deed ik ervaring op als product group manager en senior marketeer.

Nu ben ik verantwoordelijk voor marketing en promotie bij Colruyt.

Samen met de andere teamleden bouw ik de strategie en het plan rond marketingcommunicatie uit om de bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Ik superviseer de opzet en operationele uitvoering van alle commerciële activiteiten en monitor de invloed en efficiëntie van de acties voor de verschillende doelgroepen.

Mijn expertise ligt in ‘marketing met impact’, ‘ontwikkel jouw ware potentieel’ en ‘inspirerende communicatie’. Dit wil ik graag met jullie delen.

Communicatie marketing

Meer weten over ons aanbod? Klik op onderstaande knop om onze opleiding te ontdekken.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x